23948sdkhjf

H&M-salg dykkede igen i butikkerne

Tøjkæden H&M måtte i det seneste regnskabsår for tredje år i træk se en nedgang i overskuddet i sine danske butikker.

Dem er der 112 af, og de havde i regnskabsåret 2018/19 et samlet overskud på 41 millioner kroner mod 48 millioner året før. I rekordåret 2015/16 stod der 121 millioner på bundlinjen, skriver Finans.

H&M's regnskab dækker perioden 1. december til 30. november.

Ledelsen konstaterer i beretningen, at udviklingen følger det generelle billede for detailhandlen, hvor salget flytter fra de fysiske butikker og til forskellige onlineplatforme, nævner Finans.

Omsætningen i H&M’s 112 danske butikker var i det seneste regnskabsår 2,8 milliarder kroner mod 3 milliarder året før. Det fremgår ikke af regnskabet, hvor meget onlinesalget til gengæld er steget.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094